Thursday 2 June 2011

Majus 31, kedd, Samos

A reggeli indulas nagyon nem akarodzott. Huvos, kodos, csepergo esos ido mindossze +5 fok. Gondoltam el tudok menni Sarria-ig mert jo gyaloglo ido volt.Triacastellaban megalltam egy kavera, 9 km-rel az indulas utan, majd mentem tovabb. Annak ellenere, hogy lefele mentem egesz jol birta a terdem, csak neha "ereztem" egy kicsit. Samos-ban akartam ebedelni, majd menni tovabb de nem lett belole semmi. Samos elott 2 km-rel kikeszult a bal terdem. Tegnap elott mar jelzett egy kicsit, tegnap ereztem, ma del korul alig tudtam ralepni. Mire Samosba ertem, rendesen santitottam. Igy nem tudtam tovabb menni, maradt a mai napra a 18 km. Elsantikaltam a patikaba, persze elfelejtettem, hogy szieszta ideje van, de szerencsem volt, mert a patikusno a szemkozti szalloban akart volna ebedelni de latta, hogy valaki be akar menni az uzletbe, igy atjott. Kinyitotta a patikat nekem s kerdezte mi a problema. Mondom a terdem, szerncsere egy keveset beszelt angolul, kitett 5 terdvedot. Kerdeztem melyiket ajanlja, mire nem a legdragabbat hanem a szerinte legmegfelelobbet mutatta. Felprobaltam, megvettem, 15 eurom banta. A terdgumival konnyebben mentem de ereztem, hogy van terdem. Gyors szamvetes utan kiderult, hogy napi 16 km-t kell mennem s akkor junius 9.-en beerek Santiagoba, Nos ez teljesithetonek latszik.
Du megneztem a falucska egyetlen neveetesseget az V. sz.-ban alapitott Bences kolostort. Az eredeti epuletbol semmi nincsen mar a legregebbi fal a XI. sz-bol valo amelyen az ajto felett a "tokeletes" kereszt lathato. A kereszt koruli kor a tokeletesseget, mig azt korbefono ornamentika a vegtelen szeretetet jelkepezi. A monostor eleg nagy resze 1951-ben leegett de fenykepek es leirasok utan kepesek voltak az eredeti allapotokat visszaallitani. ez alol a freskok a kerengo folyosolyan, kivetelek.
A mai vacsoram szardinia, olajbogyo, kenyer es sajt volt, nagyon jol esett. Remelem a pihenes segit a terdemnek.


Samos

3 comments:

  1. Ajjaj.....az a térd.
    jók a fotóid.Jó pihenést!

    ReplyDelete
  2. Nem semmi!!! jobbulást a térdednek!

    ReplyDelete
  3. ..jaj ezt megelőzésként kellett volna használnod,tudom e nélkül nem síelek,de a nálam 1tízessel fiatalabbak sem!..valami kenőcsöt nem ajánlott a gyógyszerésznő??..este borogasd és tedd magasra feltétlenül,..osztom az ész innen lazán,bocs'..Jó utat és "térdet " is hozzá!!

    ReplyDelete